1 Haziran 2007 Cuma

Çok güzel bir tatlı tarifiyle "günaydın" demek istiyorum sizlere sevgili dostlar. Pastanelerde satılan çikolatalı topları aratmayan, son derece lezzetli ve şık bir tarif bu. Ayrıca evde kalmış ve bayatlamaya başlamış olan kakaolu keklerinizi de değerlendirebileceğiniz ve çikolata krizine girmiş olanlara sunabileceğiniz hoş bir tat. (Gerçi bizim evde kakaolu kek, asla kalıp bayatlama riski taşımaz:) ben o nedenle yeni bir kakaolu kek yaptım)

Çikolatalı minik toplarınızı şu şekilde hazırlıyorsunuz, öncelikle keklerinizi derin bir kaba ufalıyorsunuz ve üzerine biraz süt kreması ekliyorsunuz(marketlerde hazır paketlerde satılıyor, ama isterseniz evdeki çırpılmış süt kaymağını da kullanabilirsiniz), biraz karıştırıyor ve bir miktar da hindistan cevizi ekliyorsunuz(arzuya göre), oluşan bu karışım şekil verilebilecek kıvamda olmalı. Hazırlanan karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak, içlerini açıyor ve ceviz koyuyorsunuz. Top şekli vererek, buzdolabında 1 saat dinlendiriyorsunuz. Bu esnada arzu ettiğiniz miktarda sütlü çikolatayı benmari usulü eritiyorsunuz. Buzdolabından çıkartmış olduğunuz topları, iki çatal yardımıyla çikolataya bulayıp alüminyum folyo ile kaplamış olduğunuz tepsiye yerleştiriyor ve tekrar buzdolabına kaldırıyorsunuz.(isterseniz topların üzerine iri cevizler batırabilirsiniz) Donduğunda, servis edilmeye hazırdır tatlılarımız.

Ben alternatif olması için bir miktar hindistan cevizine biraz krema ve pudra şekeri ekledim ve topların içine bir miktar da bu karışımdan koydum. İnanın hindistan cevizli tatları sevenler için muhteşem bir ikram.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)