25 Aralık 2007 Salı

BAYRAM KURABİYEMİZ VE SÜTLÜ İRMİK HELVASI


Bir kez daha geçmiş bayramınızı kutluyorum. Güzel bir bayram tatilinin ardından, yine işimin başındayım. Bayramda kuzenlerim için hazırladığım fındıklı kurabiye oldukça beğenildi. Çok basit bir kurabiye ancak oldukça lezzetli. Hele hele ilk sıcaklığı çıktıktan sonra ılıkken yenildiğinde, çayın yanında tadına doyum olmuyor. Öncelikle bir paket yumuşak margarin, iki yumurtanın sarısı, beş yemek kaşığı şekeri elinizle karıştırıyorsunuz, daha sonra aldığı kadar un ve bir paket kabartma tozunu ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyorsunuz. Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar kopararak, önce çırpılmış yumurta beyazına, daha sonra da iri iri kırılmış fındığa buluyorsunuz ve yağlanmış tepsiye sıralıyorsunuz. Önceden ısınmış fırında, üzerleri pembeleşene kadar pişiriyorsunuz. İşte bu kadar, afiyet olsun. (yeni fotoğraf çekmeye fırsat olmadı, daha önceden çekmiş olduğum fotoğrafı ekledim)


Bayramda eşim kuzenlerime espri yapmak için "Hani bize kurabiye yapmamışsınız, bir fındıklı kurabiye bari yapsaydınız" dedi. Bilmiş kuzenim Zehra da hemen atıldı ve "yapmayı çok isterdik ama süt yok" dedi. Tabi ben eşime o kurabiyeye süt girmediğini söyleyince, kuzenimin yüzü kızardı.:) Zehra gibi diğer kuzenlerim de oldukça matrak. Hoş dakikalar geçirdik sayelerinde.:)))

Esprilerin ardından, yine ben soluğu mutfakta kurabiye yaparken aldım.:)


Eşimle geçtiğimiz akşamların birinde yemeğe çıktık. Bayındır 2 Sokakta bulunan "Mangalcı" adlı bir restorana gittik. Tek kelimeyle şahane olduğunu söyleyebilirim. Yemekler nefisti ancak yemeğin öncesinde gelen nar ekşili kuru patlıcan dolması ve sonrasında gelen irmik helvası bile özellikle onları yemek için gitmeye değer. Tabi bu helvayı çok beğenen eşim, yine bana " keşke sende bu lezzette bir irmik helvası yapsan" diye takılınca ben dururmuyum, hemen dün akşam malzemeleri aldım ve kendimi irmik kavururken buldum. :))) (eşim beni çok iyi tanıyor ve bundan çok güzel kazanımları oluyor:))) Eşimin söylediğine göre tıpkı o akşamki kadar lezzetli bir helva yapmışım.


Şimdi gelelim tarife, yaklaşık 100 gr. kadar tereyağını tencerede erittim, daha sonra bir buçuk su bardağı irmik ve bir paket çam fıstığını(dolmalık fıstık) yağın içinde kavurdum. Mis gibi irmik kokusu gelip, fıstıkların rengi altın sarısı olduğunda bu karışımı soğuk bir tencereye aktardım(çünkü sütü bu tencereye dökseydim, üzerime atlama ve benim yanma olasılığım vardı). Ayrı bir yerde kaynamakta olan 2 su bardağı süt ve 1,5 su bardağı şeker karışımını kavrulmuş irmiklerin üzerine döktüm ve tencereyi tekrar yanan ocağın üzerine aldım. Bir süre daha karıştırarak sütünü çekmesini sağladım. Daha sonra ocağın altını kapatarak, tencerenin kapağını da kapattım ve 20 dakika kadar demlenmesini sağladım. Kapağı kapatmadan önce, yarım paket vanilya da ekledim ama bence gerek yok çünkü irmiğin ve tereyağının mis gibi kokusu zaten iştahı kabartmak için yeterli. Afiyet olsun...


Gerçekten de şimdiye kadar yaptığım helvaların en güzeliydi. Tabi bunda eşimin payı büyük. :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)