31 Ekim 2009 Cumartesi

Bayatlamayan Poğaça


Elif Korkmazel'in programından aldığım çok güzel bir poğaça tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu poğaçalar sıcakken çok lezzetli. Soğuduklarında ise dondurucuya kaldırırsanız, aniden gelen misafirlerinize güzel bir tat sunabilirsiniz.(bu arada poğaçanın üzerindeki minik çatlak da gevrekliğini test etmek isteyen meraklı parmağa ait:)Gelelim tarife;
Hamuru için malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 paket yaş maya
1 şişe soda
1 su bardağı sıvıyağ
3 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Üzeri için; yumurta sarısı

Ilık süt ve mayayı karıştırdıktan sonra, diğer malzemeleri de ekleyerek yoğuruyoruz. Ilık bir ortamda bir müddet hamuru dinlendiriyoruz. İstenilen iç malzemeyi koyarak poğaça şekli veriyoruz, üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra, bir süre de tepside bekletiyoruz. Fırına veriyoruz ve müthiş lezzetler hazır oluyor.Afiyet olsun...
Ben biraz peynirli poğaça yaptım bu hamurdan, biraz da içine malzeme koymadan minik sandviçler yaptım. Sabahları da arasına tulum peyniri koyarak, kendimize minik ziyafetler hazırladım. Tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)