21 Ekim 2009 Çarşamba

Kakaolu Islak Kurabiye(Browni Kurabiye)


Çok güzel bir kurabiye tarifi ile "Günaydın" demek istiyorum. Sevgili Aydan'dan aldığım, yerken ağızda dağılan, browni tadında süper bir kurabiye.Tarifimize gelince;

Malzemeler:

1 paket margarin(Yayla marka kullandım)
2 kahve fincanı şeker
2 yumurta
3 yemek kaşığı kakao(ben Kurukahveci Mehmet Efendi markalı olanı kullandım)
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket kabartma tozu(Dr. Outker marka kullandım)
4 su bardağı kadar elenmiş un
Bir miktar iri dövülmüş ceviz(ben fındık kullandım)

Şerbeti için:
3 kahve fincanı su
3 kahve fincanı şeker

Yapılışı: Margarin ve şeker iyice karıştırıldıktan sonra, diğer malzemeler eklenir ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir. Ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak, yuvarlanır ve tepsiye dizilir.(ben tepsiyi yağlamadım, sadece yağlı kağıt serdim) 160 derecelik fırında 15-20 dakika kadar pişirilir.

Şerbeti: Su ve şeker karıştırılarak, kaynatılır. (kaynama süresine gelince, bir iki tıkırdaması yeterli diyebilirim.)
Kaynatılan şerbet iyice soğutulur. Fırından yeni çıkmış olan, sıcak kurabiyelerin üzerine dökülür.

*Şimdi kurabiyenin püf noktalarına gelelim, mutlaka unun elenerek yapılması gerekiyormuş, aksini denemedim ama hamur tutmuyormuş o zaman. Bir de kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz, soğuk şerbeti üzerine dökmemiz gerekiyor.

İşte bu kadar, çok basit ve bir o kadar da lezzetli bir tarif. Umarım güzel sonuçlar alır ve sevdiklerinizle bu güzel lezzeti paylaşırsınız.

1 yorum:

  1. bizzat denendi. herzamanki gibi harikasın hayatım. kızımla beraber dahada güzel olmaya başladı. ellerine sağlık. hep yanındayım....

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum:)