8 Kasım 2009 Pazar

SALÇA SOSLU KURU DOLMALAR...





 Dolmalar, annem tarafından hazırlandı. Yapılışına gelince, tabiki annemin usulüyle her şey göz kararı:) Üzerindeki sos ise bana ait. Pirinç, biber salçası, maydanoz, dereotu, zeytinyağı, kimyon, karabiber, nane, nar ekşisi, soğan ve tuz ile hazırlanmış hepinizin bildiği güzel bir iç hazırladı annem. Yalnız bence bu lezzetin sırrı, bol zeytinyağı ve salça içermesi. Haşlanan kuru biber ve patlıcanlar,  iç malzemesi ile doldurulduktan sonra, kalın tabanlı bir tencerede pişirildiler. Üzerine ise, çok sevdiğim bir sos hazırladım. Nasıl yaptım bunu? Zeytinyağında üç diş sarımsağı kavurduktan sonra bir buçuk yemek kaşığı biber salçası ekleyerek, kavurmaya devam ettim. Daha sonra biraz sıcak su ve nane ekleyerek kıvamını bağladım. Pişmiş olan dolmaların üzerine döktüm bu güzel sosumu. Ben bu sosa aşığım, denemenizi tavsiye ediyorum. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)