24 Ekim 2007 Çarşamba

İÇLİ KÖFTE, CEVİZLİ MAKARNA, FARKLI BİR SALATA... VE SÜRPRİZ BİR SOFRA...

Dün akşam eşim eve biraz gecikeceğini söylediğinde sevinmedim desem yalan olur. Çünkü ona sürpriz yemekler hazırlayabilmek için zaman kazanmıştım. Hemen eşimin çok sevdiği bir yemek olan içli köftenin hazırlıklarına başladım.
Öncelikle bir miktar kıymayı, biraz tereyağında kavurdum, ardından ince doğranmış soğanları ekledim, soğanlar biraz kavrulduktan sonra salça ve tuz, karabiber ekledim. Tamamen kavrulduğuna emin olduğumda bir miktar iri çekilmiş cevizi de içine ekledim ve karışım hazır hale geldi. Ilıdıktan sonra buzdolabına kaldırdım.
3 su bardağı incu bulguru 3,5 su bardağı kaynar su ile demledikten sonra, içine bir kaşık salça, tuz, bir yumurta, biraz kıyma, az karabiber ekledim ve iyice yoğurdum. Daha sonra bir miktar da un ilave ettim ve arada elimi suya batırarak biraz daha yoğurdum. Bu karışımdan cevizden iri parçalar kopararak, baş parmağımla içlerini oyarak incelttim ve buzdolabında donmuş olan kıymadan kaşık yardımıyla alarak içlerine doldurdum. Bir kısmını yuvarlak, bir kısmını da klasik içli köfte biçiminde yaptım ve kaynar tuzlu suda haşladım. Eşimin ikisinden de isteyeceğini bildiğim için bazılarını da haşladıktan sonra, kızgın yağda kızarttım. Ben dün akşam sadece yiyebileceğimiz kadarını pişirdim, geriye kalanını da buzdolabı poşetine koyarak, dondurucuya kaldırdım.
...VE MAKARNA!
Tek başına içli köftenin ağır olabileceğini düşündüğüm için ikinci bir yemek olarak çubuk makarna haşlayarak, cevizli ve peynirli bir sos hazırladım. Bu sos, oldukça lezzetli bir sos ve hazırlaması da çok kolay. Tereyağını tavaya alarak eritiyorsunuz, iri çekilmiş cevizleri ekliyor ve bir miktar kavuruyorsunuz, ardından evde ne çeşit peyniriniz varsa ekliyorsunuz ve peynir eridiğinde ocağın altını kapatıyorsunuz. Sıcakken sosu, makarnanın üzerine döküyorsunuz. Oldukça basit gördüğünüz gibi.
SALATASIZ OLMAZ!
Hep alıştığımız kaşık salatalarının yerine farklı bir salata yapmak için kolları sıvadım. Ekmeği küp küp doğrayarak az sıvıyağda tavada kuruttum. Ardından kıvırcık yapraklarını ellerimle parçalara ayırdım, salata kasesine koydum, üzerine yine ellerimle parçalayarak roka ekledim, bir domatesin kabuklarını soydum ve doğradım, kuruttuğum ekmekleri de ilave ettim, bir miktar peynir ve ceviz ile salatayı süsledikten sonra nar ekşisi, tuz ve zeytinyağı ile hazırladığım sosu üzerine gezdirdim. Gerçekten lezzetli bir salataydı.
Gerçekten göze ve mideye hitap eden bir sofraydı. Umarım dener ve siz de sevdiklerinizi mutlu edersiniz, şimdiden afiyet olsun.

1 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum:)