30 Ekim 2007 Salı

MUHABBETE ORTAKLIK EDEN BİR DİLİM TART!

Üç günlük bir tatilin ardından yine başladı iş günleri. Ancak gerçekten dolu dolu bir hafta sonu geçirdim ve sevdiğim insanları evimde ağırlama fırsatı buldum. Cumartesi akşamı gelen misafirlerim için hızlı bir hazırlık yapmam gerekiyordu. Bu nedenle çok zaman gerektirecek bir şeyler hazırlayamadım ancak kısa zamana sığdırılan lezzetler de oldukça beğenildi.Peki mönüde neler vardı? Peynirli poğaça, sodalı börek, elmalı kurabiye, vişneli tart, kabak tatlısı, yoğurtlu havuç salatası, közlenmiş kırmızı biber salatası ve anneciğimin yaptığı salatalık-kırmızı pancar turşuları.(canım annem öyle de güzel yapmış ki, her mönüme eşlik etmeleri beni mutlu ediyor)

Bu mönüdeki lezzetlerin yapımını zaman zaman yayınlıyorum. O nedenle bugün yalnızca vişneli tartın tarifini vereceğim.
VİŞNELİ TART

Vişneli tartın hamuru için yarım paket margarin, yarım çay bardağı sıvıyağ, yarım çay bardağı pudra şekeri, vanilya, yarım paket kabartma tozu, bir yumurta ve aldığı kadar un kullanıyoruz.
Yumuşak bir hamur hazırlıyoruz ve hamurdan yumruk büyüklüğünde bir parça ayırıp, kalanını merdane ile açıyoruz. Tart kalıbını yağladıktan sonra, açtığımız hamuru üzerine yayıyoruz. Daha sonra vişne reçelini hamurun üzerine koyuyoruz(ben bir su bardağı kadar vişne reçeli kullandım, bu tarifi evinizde farklı reçeller varsa onlarla da uygulayabilirsiniz, bir de vişne reçelinin özellikle tanelerini kullanmaya çalışırsak daha güzel bir sonuç elde ederiz) Reçelin üzerine kavrulmuş fındıkları bütün halde koyuyoruz, (yaklaşık bir su bardağı fındık, ama fındık yoksa ceviz de kullanabilirsiniz, önemli olan ezilmemiş, bütün halde olmaları) Daha sonra ayırdığımız hamurdan parçalar kopararak ince rulolar yapıyor ve tartımızın üzerine kare kare kafeslerle örüyoruz. Isınmış fırına veriyoruz tepsimizi. Fırından çıktığında ılıtarak, üzerine pudra şekeri serpiyoruz.
Afiyet olsun.
Öyle güzel oldular ki çayımızın yanında vişneli tartlarımız. Tabi en önemlisi de tartın ortaklık ettiği koyu muhabbetlerimiz. İçim ısındı birden, çaydan değil, muhabbetten!..

2 yorum:

  1. derya ablacım çok güzel şeyler yazmıssın tşk ederim.ama şu elmalı kurabiyenin tarifinide yakın zamanda yazarsan cok sevınırım.kçib öpüyorum seni (niğmet)

    YanıtlaSil
  2. Nimet'ciğim, tarifleri beğenmene sevindim. Elmalı kurabiye tarifini 15 Mayıs Salı günü yazdığım tariflerin arasından bulabilirsin. Kolay gelsin ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum:)