22 Ekim 2007 Pazartesi

PEYNİRLİ POĞAÇA

Güzel bir poğaça tarifiyle günaydın demek istiyorum. Misafirlerinize ikram edebileceğiniz, lezzetli bir tarif.
Malzemeler:
1 su bardağı ılık su
Yarım paket yaş maya(42 gr.lık paketin yarısı)
3 tatlı kaşığı toz şeker
1 paket margarin(oda sıcaklığında)
2 yumurta(bir tanesinin sarısı üzerine sürmek için ayrılır)
1 tatlı kaşığı tuz(arzuya göre miktarı değiştirilebilir)
4-5 su bardağı un
İçi için: Peynir(arzu edilirse haşlanmış patates vb. malzemeler de konabilir)
Yapılışı:Unun ortasını derin bir kapta açarak, ılık su ve mayayı içinde eritin. Diğer malzemeleri de ekleyerek, yumuşak bir hamur hazırlayın. Üzerini örterek, iki misli kabarana kadar dinlendirin. Daha sonra kabaran hamurdan parçalar kopararak istediğiniz iç malzemeleri koyun ve ayırdığınız yumurta sarısını sürerek biraz daha mayalanması için bekletin, sonra fırına verin.
Ben aynı hamurdan minik pizzalar da hazırlıyorum. İçlerine evde ne varsa koyabilirsiniz. Tamamen yaratıcılığınaza bağlı. Kolaylıklar diliyorum sizlere.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)