4 Ekim 2007 Perşembe

YEMEĞİN BAŞI VE SONU; ÇORBA VE TATLI:)

Şimdi de Sevgili Binnur'cuğumun hafta sonu misafirlerine ikram etmeyi planladığı iki lezzeti sizinle paylaşmak istiyorum. Hepinizin bildiği tarifler ancak hatırlatmak istedim. Ve inanın mübarek ramazan ayında sıcacık bir yoğurt çorbası ve yenilebilecek en hafif tatlı olan güllaç harika oluyor. Şimdiden afiyet olsun...

GÜLLAÇ

Malzemeler:
6 Yaprak güllaç
1 litre süt
2,5 bardaktan biraz az şeker
Bir paket vanilya
Bir miktar ceviz

Süslemek için, nar taneleri

Yapılışı: Öncelikle süt ve şekeri tencerede bir taşım kaynatın ve soğumaya bırakın. El dayanacak ısıya geldiğinde içine bir paket vanilyayı ekleyin. Güllaç yapraklarından birini alıp tepsiye yayın ve üzerine kepçe ile süt gezdirin, biraz buruşturun. Diğer iki güllaç yaprağına da aynı işlemi uygulayın. Daha sonra ceviz serpin ve kalan 3 güllaç yaprağını da aynı şekilde süt-güllaç şeklinde sırayla buruşturarak tepsiye yayın. Kalan sütü de üzerine gezdirin ve üzerini kapatarak soğumaya bırakın. Servis aşamasında güllacın üzerine iri ceviz parçaları ve nar taneleri serperek, karelere kesin ve soğuk olarak servis yapın.


YOĞURT ÇORBASI

Malzemeler:
1 kase yoğurt
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı un
2-3 diş sarımsak
Tuz
Bir miktar su

Üzeri için; tereyağ, kırmızı toz biber ve nane

Yapılışı:Un, yoğurt ve yumurtayı tencerenin içinde karıştırarak yavaş yavaş su ekleyin. Daha sonra elde ettiğiniz bu sulu karışımı, ocağa alın ve kaynatın, kaynarken içine sarımsak ve tuz ekleyin. Diğer taraftan erittiğiniz tereyağının içinde kırmızı biber ve naneyi hafif kızdırın, kaynayan çorbanın üzerine dökün, çorbanın altını kapatın. Bir tutam daha nane serpebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Canım Derya'm öncelikle teşekkürlerimi iletiyorum ve tüm yüreğimdeki sevgimle seni kucaklıyorum.Almış ve denemiş olduğum tariflerinin hepsinin sonuçları gerçekten çok güzel bu sadece benim fikrim değil soframı sevgimi paylaştığım herkesin fikri...Burdan şunuda belirtiyimki dün denemiş olduğum kuymakta çok güzel oldu herkese bir deneyin diyorum.Kalbindeki sevgin inan bana tariflerine lezzet olarak akıyor ve ordan kabimize hayatımıza anlık mutluluklar olarak geçiyor.Kalbe giden yol mideden geçer derler ya;senin tariflerinde kalbindeki sevgi midelerde tariflerinle yer buluyor...Ellerine sağlık olsun...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum:)